Tuesday, January 5, 2010

Hanya Maaf Mampu ku ucap...

Teman,
Bukan sengaja untukku menjauh darimu...
Bukan sengaja untukku berkeras hati...
Bukan niatku untuk memperkecilkanmu...
Bukan jua untuk bermegah-megah diri ini...

Aku tahu,pasti kau mengerti niat d hati...
Aku ingin mencari cinta Ilahi...
Yang seringkali aku biarkan ia berlalu pergi...

Teman,
aku sangat menghormatimu...
kerana itu, tidak sanggup untuk aku melalaikanmu...

Teman,
andai kau tercipta untukku,
aku ingin mempersembahkan yang terbaik buatmu kelak sebagai isteri...
bukan sbagai kekasih di saat ini...
semoga tidak terluka wahai hati...
Yakinlah Allah sentiasa di sisi...

Andai aku bukan untukmu,
Yakinlah bahawa Dia ingin menguji kesabaranmu...
Pasti ketentuanNya itu ada hikmahnya yang tersembunyi...

Dan syurga itu matlamat utama...
Perkahwinan adalah salah satu cara menujunya..
Semoga kita sentiasa di dalam redhaNya...

0 comments: