Sunday, February 1, 2009

*siapalah aku....


SIAPA AKU


siapa aku d sisiMu Ya Allah...
di dalam keluarga,aku permata ayah bonda..

kewajipanku mentaati mereka…
aku jua kakak kepada adik-adikku...
yang mendamba kasih dan perhatian dariku...

aku adalah adik kepada abang dan kakakku...

bagi mewarisi kejayaan terulung...


di kalangan teman-teman...kekadang akulah teman bicara...

kekadang teman pengubat luka...

kekadang teman bergurau senda...

kekadang teman ke mana-mana...

di kalangan masyarakat....

aku adalah jiran tetangga...

aku adalah insan berkelana...

kekadang membantu yang tak upaya...

di kalangan para guru...

aku adalah penuntut ilmu...

yang memerlukan tunjuk ajar seikhlas hatimu guru...

menjadi harapan ayah dan ibu..

oleh itu,aku tidak harus jemu...

namun, di hadapanMu siapalah aku...

hamba yang menagih kasih sayangMu...

Ya Allah,jangan biarkan aku sendiri...

kerana aku tak mampu berdikari tanpa kasihMu Ilahi...

0 comments: